2.2.13

Eesya admit ward - part 1

Masuk hari nie rase dah dkt sebulan eesya selsema smp idong tersumbat & tak bole tido mlm.. Tp siang ok lak..
Hmmm.. Mmg risau tgk keadn dia time kene tu.. Isap susu nak, tp kalo dah batuk tu abis sume termuntah balik...
Makan pn ok w'pon kurang sket dr biase.. Xselesa agaknye idong cmtu..

Semalam tetibe demam! Tp seb baik ade standby ubat dapat mse g annur aritu.
Aku tros bg la sbb panas gak badan dia.. Aku lap ngan air asam jawa selalu bg cpt sejuk..

Tadi ptg pas ren blk keje dah xtahan tgk keadaan idong dia + demam tu kitorg bwk dia g kpj tros.. Tamo dah g klinik2 nih sbb da bwk pn b4 nie & ubat klinik pn smp da abis tp keadn eesya still cmtu:( bkn la salahkan doktor @ ubat tu yg xbagus tp kene la usaha cara lain gak kn..

Tp kitorg smp situ dah lbh masa office hour dr.paed pn da xde so jmpe dr biase jer..
Demam dia smp 39.8! Kene msuk ubat bontot & amik darah..
Hadoii melalak2 la jwbnye...:(
Sedey tp nk wat cmne.. T'pkse... Dan tngu 1 jam utk dptkn result..

Doc bgtau result sel darah putih eesya tinggi melampau smp 26.6 ( normal smp 7)! Mmg infection la cmtu.. Tp doc bg blk n mkn antibiotic dlu tgk cmne. Tp sok pg kene dtg blk check darah blk..

Mlm tu demam eesya turun tp subuh naik blk plak.. Adusss!! Aku tros pk mmg elok la kalo dok spital cmni sbb mmg aku risau sgt tgk keadn dia..

To be continue...

*pic bwh nie 1st day pegi tp tak admit lg..

No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!