9.10.12

Letih kat opis Vs letih kat umah

Ari tu aku 'terpakse' el sbb mil xbape sehat..memule mmg igt nak msuk lmbt sket sbb nak perah susu dlu..mase tu stok susu eesya mmg ckup2 jer..[skang nie mmg cmtu jer yg aku dpt..perah ari nih utk stok esok dan ckup2 sajerk!] pstu pas mil siap2 kn balqis nak gi skul aku tgk mil baring jer.
aku tnye nape? dia kate pening..
aku ok la..
siap2 nk g keje..
br nak sarung bj keje, smbil tgk eesya yg da bgn tu..
pstu terpk eh sape lak nak mndikn bdk nih?mil dah lena blk..hmmm
dah x jadik ler aku sarung bj keje..pkai bj umah tros mndikn eesya..
pstu turun bwh siap2 nak kasi dier mkn lak.
aku pon bekpes la skali...
da siap2 tu aku naik nak amek bakul nk basuh bj, tetibe mil t'jage tny "eh xgi keje ke?"
aku jwb "la..dah ibu xsehat tu nak g keje cmne?" [eh aku neh,tnye blk ngan soklan plak! hobi sbnrnye disamping memberi jwpn!]hehe..

alang2 arituh aku da coti, da plan nak basuh bekas2 kueh raye ari yg masih cantek terhidang atas meja. ape??xbasuh lg??huahuahaaa!! mmg pon..asik xnyempat jer nak wat..almaklum anak dah 2!eh??

pstu da settle bsuh bekas kueh tu, da siap bentang nak kasi kering... smntara tngu mesin basuh kan baju, aku dok wat plak nasik eesya..kene wat awal sket nasi bdk tuh sbb lame kan nak kasi lembik tuh..pstu nak blend lagik..

dan mcm2 la aku wat di hari coti tu......mls nak citer sbb biase la kan keje mak2 kat umah, mcm xbiase?hehe..tgn & kaki mmg xpenah berehat dr buat keje even dok dpn tv smbil nyuap anak mkn xpon ligat lipat kain baju!aku rase time tido jer kot br btol2 xwat ape2. tu pun jgn lupe anak kat sblh yg bile2 mase jer merengek mtk disuap nenen kat mulutnye tuh..huhu...

kdg2 aku cuma terpk..ape beza penat kat opis ngan penat kat umah?
jwpnnye? same jer!dua2 penat!kalo ari keje pas blk keje zassss amek balqis, kalo ade brg nak beli sngh kedai dlu sbb payah sket nak bwk c balqis tu, sng beli siap2 pape utk dia esp. eskem la kan;) pstu smp umah kalo mil blom msk, kene la msk tp kene siap2 mndikn eesya dlu..solat br bole aku ke dapo..kalo mil da msk ok la, xyah msk lg..juz suap eesya n balqis mkn je...eh mcm2 la!xyah la nak details kat cni plak..

aku xpenah rase nak merungut ker hape..cuma kdg2 biase la kte manusia biase msti ade keluhan2 tu kuar dr mulut kte...
yg paling aku nyesal kalo kat umah aku jadik marah ngan balqis..dia slalu jd mangsa tmpt aku marah..tp xdela aku smp cubit ke pukul2..cuma tu lah!bile pk2 blk kesian sgt2..bdk 4 thn apelah sgt yg dia tau..ramai org ckp balqis tu dah ckup baik la dngr kate sume..xdelah nak melawan ke mengamok tah pape..kire dngr kate la..tp dah kte mak bpk dia..msti kte lg tau, kdg dia cam sengaja kasi kte marah..ade jelah hal nye tu!tp ishhh mmg xpatut la aku rase aku nie mrh2 xtentu psl kat dia!kang t'bantut lak proses pembesaran dia..dari elok2 bdk tu nak blajo wat smthing, tros jdk lain..ishh no!no!!

maafkn mama balqis...........


'budak baik'
t'lebih pndai ckp nih!huhu..


No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!