6.8.12

separuh Ramadhan separuh Rayer

Alhamdulillah...ari nie da 17Ramadhan... dan aku dpt pose penuh (so far)..leganye bendera merah blom b'kibar di angkasa!heheh...

ade ari ahad lps xt'bgn sahur sbb tgk2 jam da kol 6.30am!hadeiii seb baik la aku larat pose..yelah ngan bf lg..tp pedih perot tu mmg la tak t'bendung lg..alhamdulillah aku dpt tgn smp la waktu buke;)

so far weekdays buke pose kat umah jer, mil masak..blk keje amik balqis n teros tk over jage eesya..ptg tu kalo rajin tngu ren blk br la g param carik pape dessert2 ker... tp wiken mmg buke luar, kdg blk langat, kdg g keramat, last week br wat gather buke reramai ngan family belah ren..sume join!bes gilak!hehee

susu?alhamdulillah masih ade lg..pg dlm kol 10-11 tu aku da pam, dpt penuh 2 btol. tgk la, kdg x jugak..ikut rezeki ari tu.. tp time ptg tu pam skali dpt la sebotol..bole la...
akcelli aku da xsabo gile nak bg eesya solidfood nih!lg bape ari jer dier genap 6mths utk aku m'jayakan misi exclusifely bf for eesya!!hoyeahhh!! time tu da ras lega sket kot sbb hrp2 dier kenyang dpt mkn nasik!heheh..skang nie pun asal aku mkn pape jer saje kasik dier rase sket..sesi intro katenye;p

preparation raye?
owh bole la sket2..bj anak2 bnyk dahhh!!eesya bnyk dpt baju mahai dr anty2 dier..waduhhh teruja mak!hehe mekaseh ye anty2 eesya yg baik ati;)
dis yr kekonon nak carik bj match la balqis-eesya. tp tulah ade yg dpt,ade yg x..so kalo xde nasib la..ala2 masuk sudah!

bj aku-ren da settled!tp tudung xcarik lg. tgh pening nak pesen camne. hehe..tp xpe tu melambak ade kat mane2 kn! esok raye pon ari nie ley carik lg kot! [cover line sedey sbb kene raye kl dlu]hu3..xde la..aku ok jer...sonok beraye ngan family suda ckup bersyukur....
tp dlm pale otak aku nih berderet lg wishlist nak itu ini!camno tuh?hehhe

kuih raye??
smp ke ari nie aku masih berangan + berharap dpt wat 2 jenis biskut peberet. tp mmg xtau lg bile nk start!heheh...nafsu tu ade, tp ntah! tgk la..ade lg mase nih..hehe
kuih tunjuk?ponn wajib!!tp bnyk beli kerepek+kacang+yg manis2 la.. eh biskut pn ade 2 jenis gak!ngeh ngehhh..

umah?
xde la beli pape yg baru pon...sume masih yg sedia ade sajer!
tp teringin nak beli bekas kuih cantek kat jj [t'nmpk ari tuh]hehe...

dan teringin juge nak belikan mak abah bj brg selai dua..insyaallah tngu masyiukkkkk lg bape ari!hehehe

dah tu jer!


No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!