22.6.12

makanan & susu ibu

hmmm nak wat sesi luahan perasaan la jap..

skang tgh musim cempedak, pstu bnyk la org jual2 kat gerai2 tepi jln tuh..aku pn benti la sngh jap tgk ape ade yg syok2 nk mkn ptg2 tu..sbnrnye perot dok nyanyi lagu keroncong utk ana dah tu..mane xnye,xmkn lunch tu lg dah kol 4lbh..pstu da ade jual cempedak,aku pon tibaila beli 5hengget..

smp2 umah teros mkn 2ketoi b4 mkn nasik tu..

pstu mlm tu b4 nak tido mil aku ckp nti nak tido ltk mnyk kat perot esya. aku tnye nape?pstu dia kate "td petang kan fyza mkn cempedak b4 mkn nasik". aku ckp la "oo ye ker?kembong ker?" tp mil aku xckp pape dah pstu..heheh mls nak soal jwb la kot..

smp la kat opis pg nie aku msh terpk2 lg psl hal tu.. btol ker pemakanan kte effect susu badan & bby skali??so dan2 aku google la..
sbnrnye b4 nie mmg aku ade baca psl kaitan pemakanan dgn susu ibu. jwpnnye mmg xde kaitan hokeyy. cuma pemakanan yg sihat & seimbang tu utk badan kte sndri.. xsemestinye sbb kte bf kte kene amik mknn yg sihat2 jer..abes tu kalo x bf, xpyh la mkn yg seimbang??haaa kte sndri bole pk jwpn nye kn!

skang aku da dpt jwpn yg kukuh utk diri sndri!yabeda beduuuuuuuu!!!hehe

jommmm kte share info psl pemakanan & kaitan dgn susu ibu:
aku dpt hasil dr google. tqvm pd sume pakar laktasi yg share maklumat bergune utk sayer nih. i'm really appreciate..

pemakanan seimbang utk ibu menyusu

makanan utk banyakkan susu

makanan tidak pengaruhi susu

alhamdulillah...hasil perahan masih memuaskan
tp still dok pk nak tmbh stok susu dlm freezer tuh....





No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!