2.4.12

Mama anak 2 dah...

Hari nie 2Apr, start la idop baru aku as mom of 2 daughters;)
smlm da anto mil aku blk keramat..yela dier pun ade t'jwb lain kn..da sebulan tu dier xblk!hu3..

Pepagi tadi bgn siapkn balqis nk g skul. beg dier mlm2 td lg da siapkn, baju spare, btol air, roti sume da siap msuk beg. so pg tinggal hangkut jer. skang nie papa dier anto g skul, tp nti aku da start keje aku la yg htr balqis sbb ren kene travel anto esya g umah mil kat keramat nuu..ulang alik sbb aku xbrani nak ltk dier kat nursery awal2 sgt nie.. kitorg da decide memule nie biorla sacrifice sket.. dlu balqis pun nenek dier jage, so rase xadil nk ltk esya kat nursery..yela kalo nak ikutkn keadaan skang nie mmg la lain sbb dlu mmg dok keramat tp demi safety, xpelah jauh sket.. lg pun pape hal kalo aku/ren kene ot or outstation da x risau nak tinggalkn esya dok ngan nenek dier jer..

Pas jer ren ngan balqis da kuar aku pon trus siap2 smntra si kecik tu tido lg..basuh kain n bekpes.. pstu kuar kn lauk siap2, tp xtau lg nk msk ape.. hehee da lame gilo xmsk kot aku nie;)
pk nye pk last2 aku nk wat tomyam ayam+daging sbb seafood xleh mkn lagik.. then wat daging goreng kunyit ltk la sayur2 skali kot nti balqis nk mkn mlm..dier tu kdng nak..kdg nak mkn ringan2 jer..

Da siap2 tu smpt la sidai kain, iron baju keje ren utk seminggu smntra esya tido.. naseb baik la dier tido lena sket da dok dlm  buai letrik tu..kalo x sedar sket jer nak bgn..mmg x dan la nak wat pape..

Rasenye cmtu rutin aku tuk sebulan nie,..owh nak kene ajor gak si kecik tu minom susu botol..kang lg lmbt lg susah..perah susu skang nie sehari ade la 2 kali..ckup la kot wat stok smp naik keje nti;)

tido la anakku dgn lena..mama nak wat keje yer cyg;)


No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!