25.10.11

She's going to next step..

Alhamdulillah..sejak kami pindah umah sndri nie secara automatik balqis pun kene la htr nursery jugak..dan alhamdulillah gak sbb ade nursery br bukak dlm 2mths b4 kitorg pindah dpn umah tu so, mmg dkt sgt2 la htr balqis ke skul nye tu..memule kitorg survey gak la nursery2 lain yg ade kat tmn tu..tp nmpknye yg dpn umah nie xmengecewakan juge (sbb tgk ramai juge yg htr anak2 kat situ & hepi jer muke memasing;) hehe pndai2 wat andaian sndri di smping menyedapkan ati kami mak bapak + berdoa moga sumenye baik2 saje..)

1st day balqis g nursery (kat situ utk bdk 3yrs cam balqis pngl playscholl sbb dier da bole blaja) yg baby 2mths till 2yrs dok tingkat atas. dier xcampur kn sbb takut yg beso2 sket tu kacau lak adik2 kecik tu) bagus gak la cmtuh kn.. ala blaja pun main2 jelah, abc..counting..bole la ade xtvt seharian gak..xdela bdk2 bosan sgt kan.. Aku amik cuti sbb nak 'pantau' dier dr umah..konon2 aku g keje la sbb nti kang balqis takmo lak g situ kalo tau aku cuti..hehe..so aku belakon la pkai bj keje sume..tp bile dier da msuk skul aku msuk la umah balik.ngehh3.. keje aku hari tu ialah spy balqis dr tingkap bilik atas..mmg nmpk la yg luar skul dier tu..nmpk dier main playground..nanges aku weh!huuwaaaa terharu anak da beso & bole b'dikari sndri..tp balqis xnanges pun..he3..gudgurl la cayang mama!!
Balik ptg tu dlm kol 6 camtuh aku pkai bj keje blk pstu amik dier. tny cikgu dier nanges x? cikgu dier kt nangis kejap mase bgn tido carik mama..mama..hu3.. tp kejap je katanye..pstu dah ok;)
Sampai umah aku soal la balqis mcm2, mkn ape?main ape?blaja ape?kwn nama sape?hahaa mcm polis dah mama+papa hari tu!

Esoknye aku dpt la htr balqis skul dgn hati yg lapang + tenang..dlm hati berdoa moga2 dier ok la hari nie..xnanges & bole dah main ngan kwn2..
ptg tu cikgu dier ckp balqis xnangis dah pun..elok jer..he3 hepinye hati mama dngr camtu..alhamdulillah..

Next yr balqis da kene tuka skul pegi tadika plak..same management gak ngan playskul balqis yg nie tp tadika nye jauh sket blkg umah.hehee..(kene naik keta la jugekkk spt yg dimintak oleh balqis nak g skul naik keta)haha!