20.12.10

dkt separuh abad!!

Nak gak citer psl pokok!
haa! ade 1 pokok dpn umah mil aku nih da dkt separuh abad usianye!
FYI: 1 abad = 100 tahun yer murid2! mksudnye pokok tu umonye da dkt 30-40 thn mengikut kate org lama2 yg tngl kat situ..dier nye akar xyah citer la! smp jln tar tu pun dah ternaik & merekah ke atas disbbkn akar bwh tanah tu dah membesar! huhuu..dasat..dasat!! (ceh poyo lak!) tp btol la weh, kdg2 aku naik seram gak bile pk sbb tmpt parking ktiorg bwh bumbung tu tmpt salah 1 yg akar dier da naik keatas..wat nye tetibe tgh parking keta, tar tu pecah! x ke naya?? tmbah2 musim ujan nie..pergerakan bumi bertindak lbh pntas dr biase! wahhh ckp psl geografi tuuu..ko bole?ekekee
Nak ikutkn aku rase bape kali dah org dtg potong ranting yg da serupa ranting tuh! sbb da beso sgt kan..almaklum, xnak kejadian xdiingini terjadi... tp aku xsure lak nape diorg xpotong skali dahan asal dier tuh..mayb sbb takut hempap terus bumbung keta tu kot! agaknye laa...

nie mase gotong-royong last week..
 view dr tingkap umah..
 
 sile tgk ye tinggi dr tingkat 5!
 
 

sekian, citer saye utk ari nie psl 
tumbuh-tumbuhan..hehee;)


No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!