8.10.10

terima kasih ibu...nenek..........

Kali nie aku nak wat n3 psl mil aku. hmmm..nape tetibe yer? bkn bufday dier pon...da lps. tp aku nak wat gak special dedicate utk dier coz pd kami anak banak dier da bnyk sgt berkorban sgalanya.....

k la, serba sikit info psl mil aku nie...fullname nye; Zaimah Bt Tahir...umo; 50.. sec.fizikal orgnye kecik jer, kalo dgn org xknl mmg xreti nyembang, tp kalo dah dgn kaum kerabat..fiuhhhhh gelak xhengat!!ehehhee...

Haaa..yg nie aku nak habaq mai! ade 1 mende yg aku rase ade kat mil aku tp xde kat mil org lain ialah sifatnye yg sgt2 penyabar, xpenah merungut2, xpenah berkire dan...eh bnyk lg..tp xyah la aku kepochi kat sni kan... yg pastinye sgalanya itu adalah yg elok2 belaka..bkn aku nak kipas mentua sndri tau! tak dpt dpt duit pun main kipas2 blkg nih!soriii k!
Tapi siyes la weh, aku sgt2 kagom dgn sifat penyabar dier tuh...siyes aku mmg xbole jd camtu..ehehhe...
okeh, kalo ade yg nak tau, meh aku bg gambaran sket psl dier......
Mil aku nie mmg la xkeje dah, dulu keje. dah benti. Skang nie dier dok umah jd hsewife tp bkn dok goyang2 kaki okeh. Dier jage 2 anak org, sorang baby 4 bln, sorang bdk tadika 6 tahun plus anak aku si balqis tuh. total 3 org sume gegurl;)
okeh, dah jage bdk 3 org tu 1 hal, keje umah mmg 100% dier wat sume. dr masak, kain bj dari basuh,sidai,lipat smp la ke masuk bj dlm almari pun dier!huhuuu..pehtu keje2 umah lain tu mmg la dier yg wat. penat okeh jd hsewife+jage bdk2.. rilex lg org keje opis gamaknye!
Aku penah jd fulltime hsewife mase kat sabah, so aku mmg tau rasenye.. nie apetah lg jage bdk 3 org dgn umo mil aku yg dah separuh abad tuh..huhuhuu...
wat keje mcm2, so mesti la da penat kan?kan??eh mestiiii...tp kan mil aku xpenah merungut weh...kagom!kagom!! yelah, aku tau jauh disudut ati dier msti ade ckp gak penat..penat... tp dier xpenah nak pok pek pok pek!

So, sbg menantu yg sorang dok ado nie, aku cube la sedaya upaya tlg ape yg ptt.. aku blk keje pun, sume mende da setel..balqis slalu dah siap mandi pun... oleh itu, seboleh2nye wiken aku mmg takmo dier masak!so, aku bwk2 la dier jln kemane2..mane2 lah..xpun bwk mkn luar ker...insyaallah..

alkisahnye.... kalo ade yg nak tau aku mmg dok ngan mil aku nie lps dpt balqis. b4 tu ktorg dok nyewa sndri kat pj... sbb dier offer nak jage balqis, pk punye pk, ktorg pon setuju la sbb pk anak kan..risau weh nak bg anak br 2 bln kat org..dtg lak mentua offer nak jage.. haih!xkan nak tolak kot..tp kene sacrifice sket la sbb kne pndah dok same kan...tp xpela, dlm mase yg same bole ren tgk2 kan mak ngan adik2 dier skali kan...
Pastu ujung bln 12 tahun lps kitorg pndh sabah sbb ren dpt offer jage branch company kat sane..so, aku pun benti la keje...
Tetibe baru 7 bln dok sane, dah dpt lak offer keje gomen..dat's y la aku dok sini semule........

Bnyk jasa dier pd kami..... dier la jage balqis dr umo 2 bln lg.... balqis pun mmg rapat ngan nenek dier nie.. tak terbalas rasenye... aku doa moga ade rezeki, umo panjang aku nak jage dier bile adik2 ren yg lain da idop sndri, nak bwk dier tngl ngan kitorg..tu pun kalo dier nak la kan..mane la tau dier nak dok umah sndri..aku xkesah la...jnji yg bole menyenangkan dier...tak banyak pun, sikit jadi la kan utk balas jasa2 dier pd kami sekeluarga........huhuhuu...

Pada aku, sume org ade kelebihan ngan kekurangan masing2..tak perlu la kte nak meriak mahupun merendah diri dgn sgala yg ade pd diri kte krn rezeki & bahagian kte sume dah ditentukan olehNYA...jadilah hamba yg bersyukur dgn nikmat yg dipinjamkan sebentar pd kita......insyaallah...............
 hah amik da mcm nursery umah tu!ehehhee

nie last week mase baby tu wat cukur jambul

 seb baik balqis xkaco baby....
dier suke jer layan..ala2 kakak gitew..ngeh ngehhhh

No comments:

Post a Comment

haa..komen!komen!